CoolBet Casino Tietosuojakäytäntö
Mikä on Tietosuojailmoitus?
1.1 Cool Bet (tästä eteenpäin “me”, “meidän”) missio on tarjota asiakkailleen ainutlaatuisia pelikokemuksia, jotka perustuvat innovatiivisuuteen, huippuluokan tuotteisiin, avoimuuteen ja asiakaspalveluun. Tämän Tietosuojailmoituksen luettuasi ymmärrät minkälaisia tietoja me sinusta keräämme, mihin ja miksi me näitä tietoja käytämme, kenellä on pääsy tietoihisi ja mitä oikeuksia sinulla on tietoihisi liittyen. Tietosuojailmoituksessa kerrotaan myös toimista, joilla suojaamme tietojasi ja kuinka voit olla meihin yhteydessä, jos sinulla on yksityisyyteen liittyviä kysymyksiä.
1.2 Tietosuojailmoituksessa ja Evästekäytännössäesittelemme erilaisia valintoja, jotka ovat käytettävissäsi henkilötietojesi käsittelyssä. Voit tehdä valintoja ja hallita asetuksiasi asiakastilisi asetuksissa.
Määritelmät
2.1 “Henkilötiedot” tarkoittavat kaikkia sinua koskevia tietoja, joista sinut voi suoraan tai epäsuorasti kohtuullisia keinoja käyttäen tunnistaa.
2.2 “Henkilötietojen käsittely” tarkoittaa kaikkia toimintoja tai toimintosarjoja, jotka suoritetaan henkilötietojasi koskien automaattisesti tai manuaalisesti, esim. tietojen kerääminen, tallentaminen, järjestäminen, jäsentely, säilytys, mukauttaminen tai muuntaminen, palauttaminen, konsultointi, käyttö, jakaminen lähettämällä, levittämällä tai muutoin saataville asettamalla, yhdenmukaistaminen tai yhdistäminen, rajoittaminen, poistaminen tai tuhoaminen.
Kuka kerää ja hallinnoi henkilötietojasi?
3.1 Me toimimme henkilötietojesi rekisterinpitäjänä. Tämä tarkoittaa sitä, että käyttäessäsi palveluitamme me päätämme miksi ja miten henkilötietojasi käytetään. Me määritämme tietojesi käyttötarkoitukset, kuten palveluidemme parantaminen, sekä menetelmät, joilla tietojasi käsittelemme, varmistaen aina, että yksityisyyttäsi ja tietosuojaoikeuksiasi kunnioitetaan. Koska Coolbetin brändiä käyttää useampi eri maissa toimiva tytäryhtiö, henkilötietojesi hallinnasta vastaava taho («Rekisterinpitäjä») riippuu maasta, josta käytät verkkosivustoamme ja coolbet sovellus.
Kuinka ottaa yhteyttä meihin?
4.1 Jos sinulla on kysyttävää tai huolia tähän Tietosuojailmoitukseen liittyen, ole hyvä ja ota yhteyttä tietosuojavastaavaamme osoitteessa [email protected]. Pyrimme vastaamaan kysymyksiisi ja pitämään sinut ajan tasalla toimista, joita teemme ratkaistaksemme ongelmasi.
4.2 Yleiset kysymykset ja yhteydenotot pyydämme ohjaamaan osoitteeseen [email protected] tai asiakaspalvelumme Live-chattiin
Miten ja miksi käsittelemme henkilötietojasi?
5.1 Tämä Tietosuojailmoitus on voimassa, kun käytät palveluitamme (kuvattu alla) verkkosivustoillamme coolbet-casino.fi tai sovelluksessamme. Palvelumme eivät ole tarkoitettu lapsille, emmekä tietoisesti kerää heiltä tietoja. Jos et hyväksy tapaamme käsitellä henkilötietoja tässä tietosuojailmoituksessa kuvatulla tavalla, ethän käytä verkkosivustoamme, sovellustamme tai palveluitamme.
5.2 Olemme online-peliyritys, jonka Palveluja ovat vedonlyönti, kasino, pokeri ja virtuaaliurheilu (yhteisnimitys: «Palvelut»). Tietosuojailmoituksemme koskee kaikkia asiakkaitamme ja palveluidemme käyttäjiä. Palveluidemme käyttäjänä tai asiakkaana henkilötietojasi kerätään, käytetään ja jaetaan tämän tietosuojailmoituksen (sekä Evästekäytäntömme ja muiden tässä tietosuojailmoituksessa mainittujen asiakirjojen) ja päivitysten mukaisesti.
5.3 Asiakkaidemme luottamusta korkeasti arvostavana yrityksenä noudatamme myös läpinäkyvyyden, oikeudenmukaisuuden ja laillisuuden periaatteita. Käsittelemme henkilötietojasi vain silloin, kun meillä on sille laillinen peruste, ja siinä laajuudessa, kuin se on tarpeen tiettyä tarkoitusta varten. Jos haluat tutustua kaikkiin yksityisyyttäsi ja henkilötietojesi käsittelyä koskeviin termeihin, määritelmiin ja lainsäädännöllisiin vaatimuksiin, voit tutustua Euroopan parlamentin ja neuvoston 27.4.2016 asetukseen (EU) 2016/679 luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä. henkilötiedoista ja tällaisten tietojen vapaasta liikkuvuudesta («GDPR»).
5.4 Se, miten me henkilötietojasi käytämme, riippuu siitä, mitä palveluitamme käytät, evästebannerin kautta valitsemistasi mieltymyksistä, Asiakastilisi asetuksista ja muista oikeudellisista perusteista, joiden avulla saamme käsitellä henkilötietojasi. Tavoitteemme on tarjota sinulle paras mahdollinen sivuston käyttökokemus. Saatamme käsitellä henkilötietojasi tarvittaessa automatisoitujen järjestelmien avulla personoidaksemme ja parantaaksemme käyttökokemustasi palveluissamme sekä ylläpitääksemme ja tarjotaksemme jännittäviä ominaisuuksia.
Mikä on oikeudellinen peruste tietojen keräämiselle?
GDPR:n ja muiden sovellettavien tietosuojalakien mukaisesti käsittelemme henkilötietojasi vain, kun siihen on laillinen peruste. Vakuutamme, että henkilötietojasi käsitellään aina tarkoituksenmukaisimman oikeusperusteen mukaisesti. Katso yksityiskohtaiset tiedot oikeusperusteista, joita käytämme henkilötietojesi käsittelyssä.
6.1 Sopimuksen tekeminen ja täytäntöönpano
GDPR artikla 6(1)(b)
Sopimus, joka on laillinen perusta henkilötietojesi käsittelyyn, tarkoittaa, että (a) meillä on sopimus kanssasi ja meidän on käsiteltävä henkilötietojasi noudattaaksemme sopimuksen mukaisia velvoitteitamme tai (b) että meillä ei vielä ole sopimusta kanssasi, mutta olet pyytänyt meitä tekemään jotain asian käynnistämiseksi (esim. asiakastilin rekisteröinti), jolloin meidän on käsiteltävä henkilötietojasi tehdäksemme mitä pyydät. Tämä pätee, vaikka et solmisikaan lopulta sopimusta kanssamme, kunhan tietojen käsittely tapahtui mahdollisen sopimuksen solmimisen yhteydessä. Säännöt ja Ehdot,jotka olet hyväksynyt, määrittelevät kanssasi tekemämme sopimuksen ehdot.
6.1.1 Palvelujen tarjoaminen
Meidän on käsiteltävä henkilötietojasi voidaksemme tarjota sinulle palveluitamme ja/tai tietoja, joita olet rekisteröitynyt vastaanottamaan, käsitelläksemme tilitapahtumiasi ja suorittaaksemme turvallisuuteen liittyviä toimenpiteitä.
6.1.2 Asiakaspalvelu
Jos meidän tarvitsee olla sinuun yhteydessä Asiakaspalveluun, Palveluiden saatavuuteen, lakiasioihin tai turvallisuuteen liittyvissä asioissa, tai muista syistä, joita tarvitaan Palveluiden suorittamiseksi tai sopimuksen täyttämiseksi kanssasi, tällainen viestintä voidaan tehdä sähköpostitse, tekstiviestillä, soittamalla, verkkosivuston viestillä, Coolbet-sovelluksessa tai postitse. Voit valita asiakastilisi asetuksista, millä viestintätavoilla haluat meidän olevan sinuun yhteydessä. Asiakaspalveluviestinnässä voidaan hyödyntää tekoälyn («AI») ohjaamia työkaluja sekä verkkosivustolle ja Coolbet-sovelluksiin integroituja AI-chatbotteja.
6.1.3 Yhteydenpito
Saatamme ottaa sinuun yhteyttä välttämättömissä palveluihimme liittyvissä asioissa, kuten palvelupäivityksistä, tietoturvavaroituksista, oikeudellisista huomautuksista tai sopimussuhteemme jatkumiseen liittyvissä asioissa. Ilmoitamme sinulle esimerkiksi silloin, kun Evästekäytäntömme, Käyttöehtomme and Tietosuojailmoituksemme muuttuvat tai jos meidän on suoritettava huoltotoimenpiteitä verkkosivustollamme tai sovelluksessamme. Tämä viestintä voi tapahtua sähköpostitse, tekstiviestillä, soittamalla, verkkosivuston viestillä, Coolbet-sovelluksessa tai postitse. Vaikka voit valita millä viestintätavoilla haluat meidän olevan sinuun yhteydessä, huomaathan, että tärkeästä palveluun liittyvästä viestinnästä ei ole mahdollista kieltäytyä.
Huomaathan, että et voi kieltäytyä vastaanottamasta meiltä edellä mainittua palveluviestintää.
6.2 Oikeutettu etu
GDPR artikla 6(1)(f)
Voimme käyttää henkilötietojasi meidän tai kolmannen osapuolen oikeutettujen etujen mukaisesti, mikäli nämä edut eivät loukkaa sinun oikeuksiasi, vapauksiasi tai etujasi. Tämä tarkoittaa, että ennen kuin käsittelemme tietojasi, pohdimme ja vertaamme huolellisesti käsittelyn mahdollisia vaikutuksia sinuun ja omiin etuihimme.
Sinulla on oikeus vastustaa oikeutetun etumme perusteella tapahtuvaa henkilötietojesi käsittelyä, ja voit tehdä tämän ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. On kuitenkin tapauksia, joissa meidän oikeutettu etumme henkilötietojesi käsittelyyn voivat ohittaa sinun oikeutesi, jolloin jatkamme käsittelyä tarpeen mukaan.
Suoramarkkinointiin ja ei-välttämättömään henkilötietojen käsittelyyn liittyvien mieltymysten osalta voit muuttaa valintojasi milloin tahansa Asiakastilisi asetuksista tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Muista kuitenkin, että jos käsittelylle on pakottavia laillisia syitä, jotka syrjäyttävät sinun etusi, oikeutesi ja vapautesi, tai jos käsittely on tarpeen oikeudellisten vaatimusten esittämiseksi, toteuttamiseksi tai puolustamiseksi, voimme silloin jatkaa käsittelyä tarpeen mukaan.
6.2.1 Turvallisuus ja rikkomusten tutkiminen
Käsittelemme henkilötietojasi Palvelumme turvallisuuden ja toimivuuden ylläpitämiseksi. Tämä sisältää useita keskeisiä toimintoja, mukaan lukien:
- Verkkosivustojemme ja sovelluksiemme teknisen saatavuuden ja asianmukaisen toiminnan varmistaminen;
- Palveluidemme suorituskyvyn ja käyttökokemuksen parantamiseksi suoritettu testaus, data-analyysi, tutkimus ja vianetsintä;
- Tilastollisen analyysin hyödyntäminen palveluidemme laadun ja tehokkuuden parantamiseksi;
- Järjestelmiemme ja immateriaalioikeuksiemme aktiivinen suojaaminen turvallisuusuhkilta ja luvattomalta käytöltä;
- Meidän ja sidosryhmiemme sekä kaikkien meidän tai sidosryhmiemme virkamiesten, johtajien, työntekijöiden, asianajajien ja edustajien suojeleminen ja puolustaminen minkä tahansa oikeustoimen, vaatimuksen tai riidan yhteydessä. Oikeuksiemme ja omaisuutemme suojeleminen, oikeustoimien käynnistäminen sekä mahdollisten rikkomusten tutkiminen ja estäminen.
6.2.2 Analyysit, kyselyt ja palveluiden kehittäminen
Käytämme henkilötietojasi palveluidemme ja käyttökokemuksesi parantamiseen. Tähän sisältyy datan keräämistä analytiikkaa varten, asiakkaiden sitoutumisen parantamista, teknisten ongelmien ratkaisemista sekä palveluidemme turvallisuuden kehittämistä. Kaikki toimemme suoritetaan tavalla, joka säilyttää asiakkaiden anonymiteetin. Saatamme analysoida tietoja myös kolmannen osapuolen palveluntarjoajien kanssa, mutta silloinkin varmistamme aina, että asiakkaidemme yksityisyys pysyy suojattuna. Käytämme mm. Google Analyticsin kaltaisia työkaluja ymmärtääksemme paremmin käyttäjiemme tarpeita verkkosivustollamme ja sovelluksessamme. Silloinkin asetamme aina asiakkaan tietojen suojaamisen etusijalle.
6.2.3 Riskien ja haitallisen käyttäytymisen vähentäminen
Tapauksissa, joissa suorittamamme henkilötietojen käsittely riskien tunnistamiseksi ja haitallisen käyttäytymisen vähentämiseksi ei kuulu nykyisen Tietosuojailmoituksen kohdan 6.3 piiriin, voimme käsitellä henkilötietojasi oikeutetun etumme perusteella. Syynä tähän on se, että tarjotessamme palvelujamme verkkosivuston ja sovellusten kautta rahapelioperaattorina me segmentoimme asiakkaitamme osana riskienhallintastrategiaamme ja vastuullisen pelaamisen velvollisuuksiamme. Tämä auttaa meitä määrittämään voiko asiakas olla riski itselleen, meille, tytäryhtiöillemme tai muille asiakkaille, voiko asiakkaan käyttäytyminen olla merkki peliriippuvuudesta ja mihin riskien/haittojen lieventämistoimenpiteisiin meidän tulisi ryhtyä. Voimme käyttää henkilötietojasi edellä mainittuihin tarkoituksiin, jos katsomme sen voivan:
- estää, havaita, lopettaa tai ilmoittaa epäilyttävästä pelaamisesta, epänormaalista pelityylistä, urheiluvedonlyöntitulosten manipuloinnista ja kaikista ehtojamme rikkovista toimista tai palveluidemme vastuuttomasta käyttämisestä, mukaan lukien mutta ei rajoittuen: hakkerointi, murtaminen tai mikä tahansa muu toiminta, joka vaarantaa minkä tahansa tarjoamamme palvelun rehellisyyden, minkä tahansa «huijausapuohjelman» käyttö (esim. ohjelmistot, virukset, botit, sovellukset tai muut automatisoidut tai vastaavat keinot), urheiluvedonlyönnin sääntöjen rikkominen tai sopupelit, vedon asettaminen kohteeseen, johon on tullut poikkeuksellinen tai epätasapainoinen määrä vetoja, kaavamainen vedonlyönti, joka voi vaikuttaa haitallisesti muiden pelaajien tavalliseen vedonlyöntiin, huijaaminen tai huijausyritykset, kolmannen osapuolen ohjelmiston käyttö vertaispeleissä, Asiakastilin luovuttaminen kolmannen osapuolen käyttöön;
- estää, havaita, keskeyttää tai ilmoittaa kaikenlaisesta manipuloinnista tai maksupetoksista tai niiden yrityksistä, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen: yritykset huijata meitä, tytäryhtiöitämme tai ketä tahansa muuta palveluiden käyttäjää millään tavalla, epänormaalit pelitavat, vilpilliset rahansiirrot tai kolmansille osapuolille kuuluvien luotto- tai maksukorttien käyttö, maksun takaisinveloitus tai muu peruutus, kielletty maksutapahtuma ja rahanpesu, mikä tahansa muu petollinen toiminta;
- hallinnoida Vastuullisen pelaamisen valvontaa, estää, ehkäistä, havaita tai keskeyttää patologista käyttäytymistä, joka voi olla merkki asiakkaan peliriippuvuudesta, jos asiakast ei ole sulkenut pelituotteita itseltään.
- Huomaa, että saatamme ottaa sinuun yhteyttä hyväksymiäsi viestintäkanavia käyttäen tietyissä tapauksissa, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen siihen: kun epäilemme, että peli- tai vedonlyöntikäyttäytymisesi saattaa olla vaarallista tai haitallista sinulle tai muille pelaajille.
6.3 Lailliset velvoitteet ja niiden noudattaminen
GDPR artikla 6(c)
Käsittelemme henkilötietojasi noudattaaksemme lakisääteisiä velvoitteitamme ja varmistaaksemme palveluidemme vastuullisen ja turvallisen tarjoamisen. Tämä sisältää:
- Taloudellisten arviointien tekeminen.
- Henkilön tunnistaminen ja KYC (Know Your Customer = Tunne Asiakkaasi).
- Sijaintisi tiedostaminen ja sovellettavan lain määrittäminen IP-osoitteesi avulla.
- Varmistamme, etteivät alaikäiset käytä Palveluitamme, ja ylläpidämme tietojesi paikkansa pitävyyttä.
- Riskien hallinta, mukaan lukien ongelmapelaamisen ehkäiseminen ja vastuullisen pelaamisen edistäminen.
- Verkkoturvallisuuden ja tietoturvan varmistaminen sekä auditointisyyt.
- Oikeudellisten prosessien, kuten etsintälupien, haasteiden tai oikeuden määräysten, noudattaminen.
- Rahanpesuun, terrorismin rahoitukseen, petoksiin tai tietokonerikoksiin liittyvien rikosten ehkäiseminen.
- Säännöllinen raportointi ja erilaisten taloudellisten, rahoituksellisten, teknisten ja oikeudellisten vaatimusten täyttäminen.
- Tietojen segmentointi tarvittaessa sosiaalisia vastuita ja juridista raportointia varten.
- Asiakkaidemme yksityisyys on meille tärkeintä täyttäessämme oheisia velvoitteita ja asiakkaamme voivat hallita tietojensa käytön asetuksia Asiakastilillään.
6.4 Suostumuksesi
GDPR artikla 6(a)
Käsittelemme henkilötietojasi sinun suostumuksellasi, jonka voit antaa rekisteröitymisen yhteydessä ja, jonka voit peruuttaa milloin tahansa Asiakastilisi asetuksista tai ottamalla yhteyttä Asiakaspalveluumme.
6.4.1 Yhteydenotot
Saatamme ottaa sinuun yhteyttä seuraavissa asioissa: markkinointi, kyselyt, palvelupäivitykset, sosiaalisen median vuorovaikutus, analytiikka ja muistutukset, seuraavilla tavoilla: sähköpostitse, tekstiviestillä, soittamalla, verkkosivuston viestillä, sovelluksen viestillä tai postilla. Voit kieltäytyä vastaanottamasta viestintää tai valita haluamasi viestintätavat Asiakastilisi asetuksista.
6.4.2 Markkinointi
Jos olet hyväksynyt markkinointiviestinnän, lähetämme sinulle räätälöityjä markkinointiviestejä ja uutisia palveluistamme valitsemiesi kanavien kautta, kuten sähköpostilla, tekstiviestillä tai sovellusviesteillä. Käytämme henkilötietojasi markkinointiviestiemme personointiin ja markkinointimme tehokkuuden arvioimiseen varmistaaksemme, että markkinointimme vastaa kiinnostuksen kohteitasi ja mieltymyksiäsi. Huomaa, että markkinointiimme ei liity automaattista päätöksentekoa, joka voisi vaikuttaa sinuun merkittävästi. Voit muuttaa mieltymyksiäsi milloin tahansa Asiakastilisi asetuksista. Jos päätät sulkea itsesi palveluiden ulkopuolelle, emme lähetä sinulle markkinointiviestejä palveluista.
6.4.3 Vapaaehtoisiin kilpailuihin, turnauksiin, palkintoihin, kanta-asiakasohjelmiin ja kampanjoihin osallistumisen hallinnointi
Saatamme käsitellä henkilötietojasi jos päätät ottaa osaa palveluissamme tarjolla oleviin vapaaehtoisiin interaktiivisiin ominaisuuksiin, kuten kilpailuihin, turnauksiin, palkintoihin, kanta-asiakasohjelmiin, kampanjoihin, tapahtumiin, tutkimuksiin tai arvontoihin.
6.4.4 Sosiaalinen media ja linkitetyt tilit
Kun käytät ominaisuuksia, kuten «Yhdistä tili Facebook-tiliin» tai «Kutsu kaverisi», annat meille nimenomaisen suostumuksen näihin toimintoihin liittyvien henkilötietojesi käsittelyyn ja jakamiseen. Esimerkiksi asiakastilisi yhdistäminen kolmansien osapuolien alustoihin (esim. Google, Facebook) tai ‘Kutsu kaverisi’ -ohjelmaamme osallistuminen tarkoittaa, että annat meille luvan käyttää tarvittavia tietoja näiden toimintojen helpottamiseksi.
Lisäksi, jos päätät jakaa sisältöämme sosiaalisen median alustoilla, kuten Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä jne., jakamasi viestit ja niissä jaettavat tiedot ovat sinun vastuullasi. Suosittelemme, että tarkistat tietosuoja-asetuksesi sosiaalisen median alustoillasi, jotta ymmärrät, kuka voi nähdä julkaisusi, ja jotta voit paremmin hallita tietosuojaasi.
6.5 Muut maakohtaiset tai ETA:n asettamat perusteet
GDPR artiklan 6(d) mukaan voimme käsitellä henkilötietojasi poikkeuksellisissa tapauksissa suojellaksemme sinun tai muiden elintärkeitä etuja. Tällaiset tilanteet ovat kuitenkin erittäin harvinaisia, eikä se ole osa normaalia tietojenkäsittelykäytäntöämme.
Mitä henkilötietoja käsittelemme?
7.1 Rekisteröintitiedot
Asiakastilin luodakseen käyttäjän tulee ilmoittaa seuraavat tiedot: sähköpostiosoite, salasana, syntymäpäivä, sukupuoli, maa, valuutta, matkapuhelinnumero, etunimi, sukunimi, henkilötunnus, osoite, postinumero, postitoimipaikka ja käyttäjätunnus. Rekisteröinnin yhteydessä saamme automaattisesti tietoomme IP-osoitteesi ja sijaintitiedot sekä rekisteröitymisen ajan ja päivämäärän.
7.2 Asiakkaan tunteminen ja due diligence
Keräämme asiakkaiden henkilötietoja myös seuraavista syistä: Noudattaaksemme due diligence- ja asiakkaan tuntemisvelvoitteitamme, tunnistamista ja todentamista varten, rahanpesun estämiseksi, lisenssimme tai lakisääteisten vaatimusten noudattamiseksi. Voimme pyytää sinua lataamaan kopioita asiakirjoistasi kuten henkilöllisyystodistus, valokuvallinen henkilöllisyystodistus, todistus osoitteesta, pankin tiliote, sosiaaliturvatunnus/henkilötunnus ja todiste taloudellisesta tilanteesta.
7.3 Palvelujen käyttö
Käsittelemme Palvelujemme käyttöön liittyviä henkilötietoja, jotka sisältävät, mutta eivät rajoitu seuraaviin:
7.3.1 Lokit, laite- ja sijaintitiedot
Palvelimemme kirjaavat automaattisesti käyttötiedot, kun käytät verkkosivustoamme, sovelluksiamme tai palveluitamme, kuten esimerkiksi katsot sisältöä, klikkaat mainoksia, teet hakuja, asennat/päivität sovelluksen tai jaat palveluamme sosiaalisessa mediassa tai muualla Internetissä. Käsittelemme tietoja, kuten vierailemasi URL-osoitteet, IP-osoitteesi, aikaleimat, tiedot laitteestasi (kuten sen tyyppi ja käyttöjärjestelmä) sekä puhelimen asetusten perusteella saatu sijainti. Nämä tiedot auttavat meitä ymmärtämään ja parantamaan käyttäjien vuorovaikutusta palveluidemme kanssa.
7.3.2 Evästeet ja muu teknologia
Kuten Evästekäytännössämme on kuvattu, käytämme sivuston ja palveluiden käyttäjien ja heidän laitteidensa tunnistamiseen evästeitä ja vastaavia teknologioita (mainostagit, laitetunnisteet). Evästeiden käyttöä on mahdollista säädellä selaimen asetuksilla ja muilla työkaluilla. Voit myös estää sellaisten evästeiden ja muiden teknologioiden käytön, jotka seuraavat käyttäytymistäsi muilla sivustoilla kolmansien osapuolten tarjoamaa kohdennettua mainontaa varten.
Kuten Evästekäytännössämme on tarkemmin kuvattu, käytämme evästeitä, tunnisteita, pikseleitä, verkkojäljitteitä ja vastaavia tekniikoita verkkosivustollamme ja sovelluksissamme tunnistaaksemme sinut ja/tai laitteesi. Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka verkkosivusto tai sovellukset asettavat ja jotka tallentuvat laitteellesi. Kun vierailet verkkosivustollamme tai sovelluksissamme ensimmäistä kertaa, pyydämme suostumustasi evästeiden käyttöön, lukuun ottamatta evästeitä, jotka ovat ehdottoman välttämättömiä verkkosivuston ja sovellusten toiminnan kannalta. Sinulla on oikeus muuttaa evästeasetuksiasi milloin tahansa asiakastilisi asetuksista tai internetselaimesi asetuksista. Tarkempia tietoja käyttämistämme evästeistä, niiden tarkoituksista ja siitä, miten voit hallita evästeasetuksiasi, löydät Evästekäytännöstämme.
7.3.3 Yhteydenotot asiakaspalveluun
Jos otat yhteyttä Asiakaspalveluumme tai muihin työntekijöihimme sähköpostilla, chat-botin välityksellä, puhelimella tai postitse, käsittelemme tarvittavia henkilötietoja vastataksemme kysymyksiisi tehokkaasti ja tarjotaksemme apua. Tämä voi sisältää, mutta ei rajoitu seuraaviin: yhteystiedot, väestötiedot, tapahtumat asiakastilillä ja palveluissa, tapahtumahistoria ja tallenteet yhteydenotoista kuten puhelinkeskusteluista tai chat-viesteistä. Käytämme näitä tietoja asiakaspalvelun analysointiin ja tyytyväisyysarviointiin.
Lisäksi käytämme tekoälypohjaisia(AI) työkaluja, kuten chat-botteja, asiakkaiden palvelemisessa sekä AI-valvontajärjestelmää viestinnän analysointiin. Tällainen analyysi auttaa meitä ymmärtämään asiakkaiden tarpeita, havaitsemaan aiheen vaihtumisia ja emotionaalisia vihjeitä, parantamaan palvelumme laatua ja lisäämään turvallisuutta. Esimerkiksi chat-palvelussamme, tekoälymallimme tarkastavat viestejä roskapostin ja toksisen kielenkäytön varalta. Jos ne havaitsevat sopimatonta tai loukkaavaa kielenkäyttöä tai jos chat-palvelua käytetään väärin, tekoäly voi antaa varoituksia, mykistää tai päättää keskustelun. Tämä prosessi on osa automaattista päätöksentekojärjestelmäämme ja asiakkaamme saavat siitä tiedon chat-keskustelun alkaessa. Jatkamalla keskustelua asiakas antaa suostumuksensa tällaiseen henkilötietojen automaattiseen käsittelyyn. Väärinkäytökset voivat johtaa chat-oikeuksien poistamiseen «chat-sääntöjemme» mukaisesti. Jos sinulla on asiasta kysyttävää, voit ottaa meihin yhteyttä osoitteessa [email protected].
7.3.4 Asiakkaiden segmentointi
Rahapelien tarjoajana meillä on velvollisuus tunnistaa ja vähentää riskejä petoksiin ja haitalliseen käyttäytymiseen sekä yritystämme että muita pelaajia kohtaan. Näiden lakisääteisten vaatimusten täyttämiseksi olemme kehittäneet sisäisen asiakassegmentoinnin riskienhallintajärjestelmän. Tämä järjestelmä luokittelee pelaajat heihin liittyvien riskien perusteella. Tätä tarkoitusta varten käsittelemme seuraavia henkilötietoja: nimi, sukupuoli, asuinmaa, sähköpostiosoite, puhelinnumero, vedonlyöntitapahtumat, vetokuponkien tunnistenumerot sekä chat-keskustelut asiakaspalvelun kanssa ja livepeleissä. Asiakkaiden segmentointiprosessimme on huolellisesti toteutettu, eikä siihen sisälly profilointia tai automatisoitua päätöksentekoa, jolla voisi olla merkittäviä oikeudellisia tai henkilökohtaisia vaikutuksia asiakkaisiin.
7.4 Arkaluonteiset henkilötiedot
7.4.1 Saatamme käsitellä arkaluontoisia henkilötietoja, kuten kasvokuvia henkilöllisyyden todentamista varten («KYC») ja asiakkaan fyysiseen tai henkiseen terveyteen liittyviä tietoja, osana vastuullisen pelaamisen velvoitteitamme. Tällaisia tietoja käsiteltäessä meidän on äärimmäisen tärkeää noudattaa lakien ja säädösten meille asettamia vaatimuksia niin liiketoimintamme kuin asiakkaidemmekin suojelemiseksi. Jos asiakas ei hyväksy em. henkilötietojen käsittelyä, hänen tulee sulkea asiakastilinsä ja lopettaa palveluidemme käyttäminen. Huomaathan kuitenkin, että saatamme silti lakisyistä olla pakotettuja säilyttämään henkilötietoja, kohdan 6.3 osoittamalla tavalla.
7.4.2 Osana vastuullisen pelaamisen velvoitteitamme, voimme myös joutua pyytämään asiakkaalta tietoja koskien hänen fyysistä ja/tai henkistä terveyttään liittyen mahdolliseen peliriippuvuuteen.
7.4.3 Lisäksi asiakaspalvelun kanssa keskustellessa asiakas saattaa vapaaehtoisesti tuoda ilmi muita arkaluonteisia henkilötietoja itsestään. Käytämme näitäkin tietoja, kuten myös asiakkaan viestinnän käyttäytymismalleja, ymmärtääksemme paremmin hänen tarpeitaan, parantaaksemme vastaustemme laatua ja tarjotaksemme henkilökohtaisempaa palvelua. Tämän tarkoituksena ei kuitenkaan ole yksilöidä asiakkaita, eikä tietoja siksi luokitella «arkaluonteisiksi tiedoiksi».
7.4.4 Huomaathan, että jos asiakas on aikaisemmin antanut meille siihen suostumuksensa, saatamme valvoa tai nauhoittaa hänen kanssaan käymiämme puheluita seuraavista syistä: vastuullisen pelaamisen velvoitteet (pelaamisen valvominen ja hallitseminen, peliriippuvuuteen viittaavan käyttäytymisen havaitseminen, peliongelman tunnistaminen, negatiivisten vaikutusten minimointi, varmistamaan, että asiakas on tietoinen kaikista mahdollisista riskeistä ja on ymmärtänyt ne oikein, kysymyksiin vastaaminen), markkinoinnillisista syistä, lakisyistä, parantaaksemme vuorovaikutustamme asiakkaidemme kanssa ja henkilökuntamme kouluttamiseksi.
Mistä keräämme asiakkaiden henkilötietoja?
8.1 Keräämme ja käsittelemme asiakkaidemme henkilötietoja monista eri lähteistä voidaksemme tarjota personalisoituja palveluita ja noudattaaksemme lakisääteisiä velvoitteitamme. Tämä käsittää tiedot, jotka asiakas antaa meille suoraan käyttäessään verkkosivustoamme, sovelluksiamme, rekisteröidessään asiakastiliä tai kommunikoidessaan kanssamme. Lisäksi voimme kerätä tietoja:
Julkisesti saatavilla olevista lähteistä kuten internet, sosiaalisen median alustat, online-tiedotusvälineet, painettu media ja julkiset tietokannat. Tiedot voivat sisältää etunimen, sukunimen, yhteystiedot, suostumuksen ja verkkoaktiviteetteja.
Kaupallisesti saatavilla olevat tietokannoista ja kolmansilta osapuolilta kuten rahoitus- tai luottolaitokset, petoksentorjuntavirastot ja viranomaiset. Nämä tahot auttavat meitä tarkistamaan asiakkaiden tietoja ja tutkimaan epäilyttäviä toimia, erityisesti petosten ehkäisyssä ja rahanpesun estämisessä.
Henkilötiedoista, jotka asiakas on itse julkaissut esim. sosiaalisessa mediassa, yhdistetyillä tileillään (esim. Facebook tai Google) sekä muista julkisista digitaalisista tai painetuista medioista.
Kenen kanssa voimme jakaa henkilötietoja?
Saatamme jakaa henkilötietoja seuraavien tahojen kanssa:
9.1 Sisäisesti valtuutettujen työntekijöiden, urakoitsijoiden, konsulttien, agenttien, affiliaattiyritysten ja tytäryhtiöiden kanssa, jotka kuuluvat yritysryhmäämme tai ovat yhteyksissä emoyhtiöömme ammatillisista syistä. Pääsy tietoihin on rajoitettu vain heille, jotka tarvitsevat sitä työtehtäviensä hoitamiseksi.
9.2 Jos määräysvalta yrityksessä muuttuu tai yritys myydään, sulautuu, yhdistyy tai valmistautuu näihin tapahtumiin, millä tahansa määräysvallan vastaanottavalla taholla tai kumppanilla on oikeus jatkaa henkilötietojesi käsittelyä tässä tietosuojailmoituksessa kuvatulla tavalla.
9.3 Viranomaiset sekä muut julkiset ja yksityiset tahot tämän tietosuojailmoituksen kohdassa 6.3 määriteltyihin tarkoituksiin.
9.4 Kolmannen osapuolen palveluntarjoajat, jos se on tarpeen Palveluidemme tuottamiseksi, hallinnoimiseksi tai parantamiseksi. Valitsemme kyseiset palveluntarjoajat huolellisesti varmistaaksemme, että he noudattavat sovellettavia lakeja, suojelevat asiakastietoja, toteuttavat tarvittavat turvatoimenpiteet ja pyynnöstämme poistavat asiakasstiedot palvelimiltaan. Tarkemmin, voimme jakaa henkilötietoja seuraaville kolmansille osapuolille:
9.4.1 Kasinopelien palveluntarjoajat. Palveluidemme käyttöä varten tarjoamme laajan valikoiman erilaisia pelejä, joita tarjoavat useat luotetut kasinopelien palveluntarjoajat. Riippuen siitä mitä pelejä pelaat Coolbetilla, eri kasinopelien palveluntarjoajien kasinopeleihin sovelletaan ylimääräisiä tietosuojakäytäntöjä.
9.4.2 Pokerin palveluntarjoaja(t). Tarjoamme Pokeria luotettavan ulkopuolisen pokeripalveluntarjoajan kautta. Voidaksemme tarjota tätä Palvelua asiakkaillemme, jaamme seuraavat henkilötiedot palveluntarjoajan kanssa: Nimi, käyttäjätunnus, pelaajanimi, käytetty valuutta, maakoodi.
9.4.3 Asiakaspalvelun palveluntarjoajat. He auttavat meitä tarjoamaan laadukasta ja oikea-aikaista asiakaspalvelua, joka voi sisältää tekoälypohjaisen teknologian hyödyntämistä, chat-botteja, sähköpostitoimintoja ja monikielisiä malleja asiakkaiden pyyntöjen käsittelemiseksi. Ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme verkkosivustomme ja/tai sovelluksiemme kautta asiakas hyväksyy, että sopimuksen mukaisesti hänen henkilötietojaan saatetaan jakaa ja käsitellä näiden kolmannen osapuolen palveluntarjoajien toimesta.
9.4.4 Maksupalveluiden tarjoajat. Palveluiden, kotiutusten ja talletusten toteuttamisessa käytämme useita luotettavia kolmannen osapuolen palveluntarjoajia. Heidän kanssaan jaamme seuraavat asiakkaan henkilötiedot: etunimi, sukunimi, syntymäaika, sähköposti, osoite, postinumero, postitoimipaikka, maa, puhelinnumero, käyttäjänimi (alias). Saatamme tarvittaessa jakaa asiakkaan tunnistamisasiakirjoja palveluntarjoajien kanssa, jotta heidän on mahdollista täyttää heille asetetut lailliset sekä rahanpesunvastaiset määräykset.
9.4.5 Sähköpostin palveluntarjoaja(t). Jaamme asiakkaan sähköpostiosoitteen ja käyttäjätunnuksen sähköpostipalveluntarjoajamme kanssa sähköpostiprosessiemme automatisoimiseksi, analytiikkaa, markkinointia tai mainontaa varten.
9.4.6 Tekstiviestien palveluntarjoaja(t). Jaamme asiakkaan matkapuhelinnumeron tekstiviestipalveluntarjoajien kanssa, joita käytämme asiakkaan tunnistamisen yhteydessä, asiakastilin rekisteröinnin yhteydessä, palveluihin liittyvää viestintää varten ja tapauksissa, joissa asiakas on valinnut vastaanottaa markkinointi- ja/tai mainosviestintää.
9.4.7 Sosiaalinen media ja muut digitaaliset alustat. Kohdan 6.4.4. mukaisesti henkilötietoja voidaan jakaa sosiaalisen median ja muiden digitaalisten alustojen kanssa asiakkaan suostumuksella.
9.4.8 Google Analytics ja muut analytiikkapalveluiden tarjoajat. Kohdassa 6.2.2. määritellyllä tavalla asiakkaan henkilötietoja voidaan hänen suostumuksellaan jakaa, tarkoituksenamme kerätä näkemyksiä ja tietoja asiakkaasta luodaksemme raportteja ja tilastoja hänen suoriutumisestaan.
9.4.9 Muut palveluntarjoajat. Käytämme muita palveluntarjoajia, jotka auttavat meitä tarjoamaan Palvelujamme ja suoriutumaan lakisääteisistä velvoitteistamme (esim. ylläpito, analytiikka, analysointi, auditointi, maksupalvelut, petosten havaitseminen, markkinointi ja kehittäminen). Näillä palveluntarjoajilla on pääsy henkilötietoihisi, jos se on tarpeen näiden tehtävien suorittamiseksi meidän puolestamme He ovat velvollisia olemaan paljastamatta tai käyttämättä henkilötietojasi muihin tarkoituksiin.
Siirrämmekö asiakkaiden henkilötietoja EU/ETA -alueen ulkopuolelle?
10.1 Emme koskaan myy asiakkaidemme henkilötietoja emmekä julkaise niitä julkisesti internetissä tai missään muualla.
10.2 Koska kumppanimme ja palveluntarjoajamme toimivat maailmanlaajuisesti, meidän voi olla tarpeen siirtää ja tallentaa asiakkaiden henkilötietoja myös sen maan ulkopuolelle, josta hän käyttää palveluitamme, mukaan lukien EU/ETA:n ulkopuolelle. Henkilötietoja voivat käsitellä ja tallentaa esimerkiksi EU/ETA:n ulkopuolella toimivat yritykset, jotka ovat tytäryhtiöitämme tai tarjoavat meille tiettyjä palveluita, kuten pilvitallennusta tai verkkosivuston isännöintiä tietokonepalvelimilla. Teemme kohtuullisuuden rajoissa kaikkemme varmistaaksemme, että asiakkaidemme henkilötiedot pysyvät turvassa niitä siirrettäessä ja tallennettaessa.
10.3 Jos siirrämme henkilötietoja ETA:n ulkopuolelle, teemme sen ainoastaan, jos:
maa, johon henkilötietoja siirretään, on saanut Euroopan komission päätöksen riittävyydestä, joka vahvistaa, että kyseinen kolmas maa tarjoaa riittävän suojan henkilötiedoille; tai
asiakas suostuu siihen selkeästi; tai
siirto tapahtuu oikeudellisin perustein, joita tukevat vahvat takeet, kuten EU:n vakiosopimuslausekkeet tai EU:n viranomaisen hyväksymät sitovat yrityssäännöt.
Millaisilla turvatoimilla suojelemme asiakkaiden henkilötietoja?
11.1 Vaikka minkään tiedonsiirron tai varastoinnin turvallisuutta ei koskaan voida taata, me käytämme asianmukaisia teknisiä ja organisaation tasoisia turvatoimia asiakkaidemme henkilötietojen suojaamiseksi ja estääksemme niiden yllättävän katoamisen, väärinkäytön, muuttamisen, paljastamisen, tuhoutumisen tai luvattoman käytön. Tällaisia turvatoimia ovat mm. turvallisuuskäytännöt, luottamuksellisuussopimukset kolmansien osapuolten kanssa, turvalliset kehitystoimet sekä käyttämiemme palveluntarjoajien, tuotteiden ja palveluiden due diligence -tarkastelu.
11.2 Tietoturvatoimiemme tarkoitus on suojella asiakkaidemme henkilötietoja. Tarkastelemme järjestelmiämme säännöllisesti mahdollisten haavoittuvuuksien ja hyökkäyksien varalta mm. läpäisytesteillä, kouluttamalla työntekijöitämme asiantuntevien ammattilaisten johdolla sekä käyttämällä kaikkia oikeanlaisia turvatoimia verkkomme ja infrastruktuurimme suojaamiseksi. Meillä on lisäksi käytössä toimintatavat epäiltyjen henkilötietomurtojen käsittelemiseksi ja ilmoitamme sinulle ja kaikille asiaankuuluville viranomaisille tietomurroista silloin, kun meidän on lain mukaan niin tehtävä. Käytämme salaustekniikoita varmistaaksemme sekä lepotilassa että liikkeessä olevien henkilötietojesi luottamuksellisuuden, aitouden ja/tai eheyden.
11.3 Otathan huomioon, että emme kuitenkaan pysty takaamaan meille lähettämiesi tietojen turvallisuutta. Johonkin fyysiseen, tekniseen tai hallinnolliseen turvajärjestelmään tehty murto voi johtaa tietojen käyttämiseen, paljastumiseen, muuttumiseen tai häviämiseen.
Kuinka pitkään säilytämme henkilötietoja?
12.1 Säilytämme asiakkaan henkilötietoja sen aikaa, kun asiakkaan asiakastili on aktiivinen.
12.2 Jos asiakastili suljetaan, säilytämme henkilötietoja niin kauan kuin se on tarpeen niiden tarkoitusten täyttämiseksi, joita varten tiedot on kerätty, noudattaaksemme laki-, kirjanpito- ja raportointivelvoitteitamme.
12.3 Määritellessämme sopivaa säilytysaikaa henkilötiedoille otamme huomioon:
- Tietojen määrä, luonne ja arkaluonteisuus.
- Luvattomasta käytöstä tai paljastumisesta aiheutuva mahdollisen vahingon laajuus.
- Sovellettavat lain, toimivallan ja sääntelyn vaatimukset.
- Sisäiset toimintatapamme ja toimialan parhaat käytännöt.
- Henkilötietojen säilyttämisen tarkoitus ja näiden tavoitteiden saavuttaminen muilla mahdollisilla tavoilla.
- Henkilötietojen enimmäissäilytysaika on 10 vuotta asiakastilin sulkemisen jälkeen.
12.4 Säilytysajan päätyttyä hävitämme henkilötiedot turvallisesti tai anonymisoimme ne, jotta niitä ei voida enää yhdistää keneenkään, jolloin voimme jatkaa tietojen käyttöä ilman erillistä ilmoitusta.
Mitä oikeuksia asiakkaalla on henkilötietojaan kohtaan?
13.1 Oikeus päästä käsiksi henkilötietoihin. Asiakkaalla on oikeus tietää käsittelemmekö hänen henkilötietojaan ja mitä niistä. Asiakas voi tarkastella tietojaan ja ladata ne sähköisessä muodossa itselleen asiakastililtään, toiminto on suojattu tekstiviestivahvistuksella. Tiedosto on saatavilla 24 tunnin kuluessa pyynnöstä;
13.2 Oikeus korjata, päivittää tai pyytää poistamaan henkilötietoja. Jos asiakkaan henkilötiedot eivät pidä paikkaansa tai ovat tarpeettomia, asiakas voi pyytää tietojen korjaamista tai poistamista. On kuitenkin olemassa sellaisia tilanteita, jossa meidän tulee säilyttää tietosi, kuten kohdassa 6.3. on kerrottu.
13.3 Oikeus rajoittaa henkilötietojen käsittelyä. Asiakas voi pyytää tietojen käsittelyn rajoittamista, jos hän kiistää henkilötietojensa paikkansapitävyyden, havaitsee niitä lainvastaisesti käsitellyn tai tarvitsee niitä oikeudellisiin toimiin.
13.4 Oikeus vastustaa tietojen käsittelyä. Asiakas voi vastustaa henkilötietojensa käsittelyä oikeutettuihin etuihinsa, julkisiin tehtäviin, suoramarkkinointiin, tutkimukseen tai tilastosyihin perustuen.
13.5 Oikeus tietojen siirrettävyyteen. Asiakas voi siirtää henkilötietonsa yleisessä muodossa henkilökohtaiseen käyttöönsä, muun muassa vaihtaessaan palveluntarjoajaa. Tämä pätee, kun tietojen käsittely perustuu asiakkaan suostumukseen tai sopimuksen täyttämiseen ja tapahtuu yksinomaan automaation avulla (katso kohdat 6.1. ja 6.4.).
13.6 Oikeus olla joutumatta automatisoidun päätöksenteon kohteeksi (ilman ihmisen läsnäoloa), koskee myös profilointia. Asiakkaalla on oikeus olla joutumatta pelkkään automatisoituun käsittelyyn perustuvan päätöksenteon kohteeksi (myös profiloinnin), jolla voi olla lakiseuraamuksia tai muita asiakkaaseen merkittävästi vaikuttavia vaikutuksia. Poikkeuksia on olemassa sopimusten, lakien tai nimenomaisten suostumusten mukaisesti.
13.8 Jos haluat käyttää oikeuksiasi, lähetä pyyntö varustettuna kopiolla henkilötodistuksestasi tai digitaalisella allekirjoituksellasi ja mainitse viestissä oikeus, jota haluat käyttää, päivämäärä ja yhteystietosi. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected]. niin autamme. Vastaamme pyyntöihin 30 päivän kuluessa maksutta.
13.9 Voit käyttää oikeuksiasi suoraan tai valtuutetun edustajan kautta, jos toimitat asiaankuuluvat asiakirjat edustamista varten. Säilytämme tiedot kaikesta asiaan liittyvästä kirjeenvaihdosta asiakastilisi voimassaolon ajan ja vielä viisi vuotta tilin sulkemisen jälkeen tai muulla lain edellyttämällä tavalla.
13.10 Huomaathan, että yhden oikeuden käyttäminen ei poista oikeutta käyttää muita oikeuksia.
Tietosuojailmoituksen päivittäminen
14.1 Saatamme päivittää tätä ilmoitusta aika ajoin verkkosivustollamme ja sovelluksissamme. Päivitykset astuvat aina voimaan välittömästi. Tietosuojailmoituksen päivityspäivän löydät ilmoituksen alusta.
14.2 Tärkeistä muutoksista, jotka vaikuttavat siihen, miten käsittelemme asiakkaiden henkilötietoja, ilmoitamme asiakkaille sivustoviestillä ja/tai kunkin haluamalla viestintätavalla. Asiakkaalla on mahdollisuus tarkistaa tällaiset päivitykset ja hyväksyä ne.
14.3 Jatkamalla palvelujemme käyttöä sen jälkeen, kun päivitykset on esitelty hänelle, asiakas hyväksyy päivitetyn Tietosuojailmoituksen.
14.4 Jos et hyväksy jotain muutoksia, on mahdollista, että joudut sulkemaan asiakastilisi. Sellaisessa tilanteessa, ole hyvä ja ota yhteyttä meihin osoitteeseen [email protected].